Gå till innehåll

tunze 6004


arnstad

Rekommenderade inlägg

ja det är en tunze 9004. och jag har följt anvisningarna angående vattennivån. Ja den får fäste men efter ett tag så lossnar den inre magneten ifrån fästet!? så bara en magnet håller kvar skummaren på plats dock med skev vattenlinje eller så lossnar båda.. de där små piggarna man knäpper fast magneten på viker sig :s

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-7474-14468932148525_thumb.jpgAng magneten så det enda jag kan tänka mig att du behöver trycka fast den hårdare, man bör väl höra ett klick när hakarna kommit igenom, annars superlim.

Microbubblor och översvämning. Ta ur och isär, rengör allt, kolla luftslangen särskilt på två ställen, vid impellern och där den är skarvad på mitten vid den översta "plastplattan". Kryper in salt och kan strypa lufttillförseln.

Sätt ihop, se till att inte strypa luften med den där blå skruven. Placera skummaren så att insugs "gallret" är ca 5mm under ytan. Nu bör den fungera bra. Se bild.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såvida den inte helt löper amok och fyller koppen på under minuten så är det nog lugnt, du kan pröva att strypa luften -lite-, för mycket så vill den börja spotta ut microbubblor. Se till att den sitter så högt den kan utan att det porlar eller sörplar ljudligt från insuget. Låt den gå och töm när det är fullt så lugnar den nog ner sig.

Får ca 1 cm / dag med vätska i koppen själv.

post-7474-14468932156876_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

läste manualen noga och då stod det att det var normalt med vattenfyllning så som jag har och att det kunde komma micro bubblor i uppstarten därav filterkammaren i botten.. kunde lägga lite vadd där under kunde ta upp emot en dag för skummaren att bli inkörd. får se när jag kommer hem ifrån jobbet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...