bb81 Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Hej, jag tänkte att det var dags för en tråd om mitt kar.Jag kommer försöka att bli lite aktivare i forumet igen.Det har varit igång ett tag i det tysta.Roliga fakta:112 liters eheim utan sump. 80cm lång.Belysning: key led k4Skummare: Bubble magus qqTunze filter box med ytavrinning och plats för mangrove och filtermediaJebao wp10 vågmästareBefolkning:2st clowner, Amphiprion ocellaris1st dvärgkejsare, Centropyge acanthops1st blenny, Salarias ramosus1st wrasse, Pseudocheilinus hexataeniaOkänt antal blandade eremiter4 trochus snäckor3 nassarius1 eldräka1 boxarräkaLps, skivor, zoas och olika anemoner*Vattenvärden har jag aldrig mätt i detta kar, jag byter 20 liter ca 1 gång i månaden. Allt växer och frodas. Salthalten håller jag dock koll på 1, 025.Jag lägger in lite dagsfärska bilder:Jag uppdaterar så fort det händer något.Ha det fint. /BjörnSent from my GT-P5110 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Vackra bilder med härliga färger! Massa mums i karet! :)Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
bb81 Postat 10 januari 2014 Författare Postat 10 januari 2014 Tackar Manne, man har samlat på sig lite genom åren Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.