Gå till innehåll

Levandesten runt skövde, vart köpa?


Hyppe

Rekommenderade inlägg

Jag bör i Skövde och hittade inte någon butik i närheten som är tillräckligt bra på saltvatten. Jag ringde runt till de olika saltvattensbutikerna i mellansverige och fastnade för en av dem. jag tänker inte rekommendera någon utan det är bäst att du själv ringer runt lite för att se vem du fastnar för.

De flesta av dem kan skicka sten på bussfrakt om du inte har möjlighet att själv hämta stenen.

Kolla in länkarna på startsidan, där hittar du tel. nr och adresser.

Ett besök i en saltvattens butik är att rekommendera. Du kan bland annat få tips om hur man bygger ett snyggt rev (det är som sagt en konst).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,du kan köpa sten i göteborg ,linköping ,karlstad,dom är närmast,dom flesta kan även skicka med bussgods.kul med en saltis till i Falköping.Mvh Stefan slå en signal vet ja

Hej Stefan & Nocker!

Några specifika affärer ni personligen kan rekomendera med bra utbud/kunskap av LS?

Vad jag har snappat upp är väl att man ska försöka leta efter porös sten med mycket liv i (hur man nu vet det innan det gått ett tag i karet? någon sa att den ska lukta (illa) och vara varm? sanning?).. skulle tydligen även undvika sten från nerlaggda kar..

är det sten från bali som gäller? eller ska man söka annat?

alla tipps välkommna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...