Gå till innehåll

Koppla osmolator på Tunze 9004?


joh3

Rekommenderade inlägg

Hej,

Någon som har erfarenhet av att koppla på Tunze osmolator på Tunze 9004 skummaren?

Det finns förberett ett fäste på skummaren för sensorn, ser dock väldigt litet ut och trångt med plats.

Undrar om det funkar både med den vanliga osmolatorn 3155 och nanoversionen (3152)?

Har för mig att dom hänvisar på deras hemsida till 3155, men kan 3152 också fungera?

Vore ju smidigt om det gick och dölja sensorn snyggt då tanken är en 9004 direkt i karet.

Någon som har testat?

/ Joh3

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fästet där gäller bara den optiska sensorn(3152 har bara den), har du 3155 så får du ändå sätta flottören på någon annat ställe. Tror det gick att justera det där fästet lite, får själv bäst effekt med 9004an när den sitter högre än rekommenderat, men eftersom jag har 3155an så monterade jag som vanligt. Lättare och se och hålla ren sensorn också.

Tror det där lilla klena fästet kommer ge upp efter ett tag om man ska bryta loss det varje gång man rengör skummaren, förr eller senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nanovarianten och är mycket nöjd (även om man ser flottören). Den slår av som den ska om den får gå för länge och har överlevt torka i osmosbehållaren utan problem. en gång fick jag suga lite i osmosslangen för att den skulle komma igång igen efter att jag missatr att fylla på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...