Chondrolover Postat 8 april 2014 Författare Postat 8 april 2014 Blå borstmask? Eller är det något jag borde jaga livet ur? Citera
Chondrolover Postat 10 april 2014 Författare Postat 10 april 2014 Innevånare just nu:1st Gobiodon atrangulatus (Grön clown goby)2st Amphiprion ocellaris (Clowner)1st Tectus conus (Tjock snigel)5st Pagusristes Sp (Sanderemit)4st Nassarius (Sniglar)5st Nerita polita (Sniglar)1st Lysmata amboniesisKoraller:1st Lobophyllia1st AcanBytte vatten i tisdags och gjorde lite tester:Temp 26Salinitet 1.025pH 8.2KH 8Nitrit 0Nitrat 5Ammonia 0-0.02Fosfat 0 (Salifert)Ca 420Mg 1350Är väl bara låta det tuffa på nu.Kan man köra kol och biopellets XL i ett ytterfilter om man plockar ur alla filtersvampar/biobollar osv, eller är det risk för att det byggs upp nitrat ändå? Citera
Chondrolover Postat 14 april 2014 Författare Postat 14 april 2014 Är detta en glasros? Hittar bara bilder på större och mer tillväxta rosor så jag vette fanken hur en liten ser ut.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Citera
Chondrolover Postat 26 april 2014 Författare Postat 26 april 2014 Hittade ömset från en krabba som liftat med LS, har en liten håla där jag sett att något roffat åt sig flingfoder, antar att det kan vara krabban.Storleken på ömset är som en tumnagel.Någon som känner igen? Citera
Chondrolover Postat 5 maj 2014 Författare Postat 5 maj 2014 Här tuffar det på, fortfarande lite alger på sanden. Nitrat börjar krypa ner mot noll, minska på biopelletsen kanske.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Citera
Chondrolover Postat 3 augusti 2014 Författare Postat 3 augusti 2014 Här tuffar det på fortfarande, cyanon nästan helt borta och algerna har lugnat ner sig lite.Lite nytt i karet också. Inte rengjort glaset som synes Finns lite mer firrar som inte fastnat på bild än. Och på torsdag kommer det 7 nya koraller från WC. Tjo. Citera
Chondrolover Postat 7 augusti 2014 Författare Postat 7 augusti 2014 Lite nytt i karet, synd att glaset inte är rengjort ännu och att jag är kass med kameran i luren Hoppas det bara är stress från transporten, ser ju skelettet ganska tydligt. Citera
Chondrolover Postat 18 augusti 2014 Författare Postat 18 augusti 2014 Ny belysning på plats, ruggigt fina färger på korallerna när jag körde utan rören, dock för mycket blått Snyggast ljus fick jag med två rör + Kessil A150W, men kör nog med alla fyra rör, ser inte fy skam ut det heller. 4*24w T5 + Kessil A150W dock usla mobil bilder Citera
Chondrolover Postat 22 augusti 2014 Författare Postat 22 augusti 2014 Provat kameran på en Lumia 930 en snabbis. Citera
Chondrolover Postat 24 februari 2017 Författare Postat 24 februari 2017 Ojoj länge sedan jag var i denna tråd och uppdaterade. En bild fick jag ladda upp iaf, Euphyllian som växt ganska okej. Var väl 2-3 huvud när jag köpte den och den har dessutom återhämtat sig efter att (troligtvis för mycket ljus) 7-8 huvud var helt väck. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.