Gå till innehåll

Billig PVC

Rekommenderade inlägg

Postat

Är det någon som vet var man kan handla billiga PVC rör och kopplingar?

Mvh

Robban

Postat

Tack för tipset! Vet du var man kan köpa kranar och genomföringar till hyfsat pris oxå?

Mvh

//Robban

Postat

Tyska internetbutiker, dyrt med frakt dock, annars känner jag inte till några billiga, sålänge du inte har en kompis i branshen som kan köpa in till inköpspris.

zacke.sytes.net

Postat

Det man skall tänka på med dessa rör från biltema är att de är tunnväggiga avloppsrör UTAN tryckklass i PP-plast. Jag skulle nog inte använda dessa i akvariesystem med pumpar. Det som gäller är PVC eller ABS rör med en trycklass av minst PN10 =10bar.

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Postat

Ja jag vet inte vilken typ av pumpar Du använder stefan men mina pumpar trycker på rätt bra.. Blir det stopp i nåt rör så byggs trycket upp och har pumpar av lite storlek så kan rör o kopplingar brista, precis som när man provtrycker ett rörnät. Det jag vill få fram är att avloppsrör är olämpliga att använda i sådana här sammanhang. Men vill man chansa och få ut en massa vatten på golvet så är det väl bara att köra på.

Zacke: Det var inte meningen att "klanka" ner på ditt svar, ser nu i efterhand att det ser lite taskigt ut..

Ändrad av Niclas den 2003Oktober10 kl 20:15

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...