Gå till innehåll

Billig PVC


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Det man skall tänka på med dessa rör från biltema är att de är tunnväggiga avloppsrör UTAN tryckklass i PP-plast. Jag skulle nog inte använda dessa i akvariesystem med pumpar. Det som gäller är PVC eller ABS rör med en trycklass av minst PN10 =10bar.

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag vet inte vilken typ av pumpar Du använder stefan men mina pumpar trycker på rätt bra.. Blir det stopp i nåt rör så byggs trycket upp och har pumpar av lite storlek så kan rör o kopplingar brista, precis som när man provtrycker ett rörnät. Det jag vill få fram är att avloppsrör är olämpliga att använda i sådana här sammanhang. Men vill man chansa och få ut en massa vatten på golvet så är det väl bara att köra på.

Zacke: Det var inte meningen att "klanka" ner på ditt svar, ser nu i efterhand att det ser lite taskigt ut..

Ändrad av Niclas den 2003Oktober10 kl 20:15

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...