JesperL Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Så då är man igång igen efter flytten då jag fick sälja mitt reefmax 105! Blev ett begagnat rsm 130 denna gången! Fick börja med att byta alla fläktar då dom andra var helt kass! Sand och sten fick jag med av säljaren. Haft det igång en månad nu och värdena ser bra ut utom nitrat då det ligger mellan 30-60 mg. Kör inte med osmos. Försöker få ner nitratet med red sea nitrat reducer nu och vattenbyten.igår blev det beställning av en tunze 9002 och intank media basket för att få ner ljudnivån. Helt galet vad orginalskummaren kan låta! Flickvännen var ju nära att ångra sig att hon gick med på ett akvarium i vardagsrummet Citera
arnstad Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Hört att 9002 ska låta rätt mycket också men bara rykten Citera
_Manne_ Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Snarare tvärtom.. 9002 ska vara bra tyst.. Kommer säkert att gå bra.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
JesperL Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Snarare tvärtom.. 9002 ska vara bra tyst.. Kommer säkert att gå bra.. Med vänlig hälsning, Manne Har också hört att det ska vara stor skillnad på ljudnivån.. Återstår att se! Citera
odel68 Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Jag har lånat en kompis 9002 skummare och den var tyst en sak hände bara den sluta skumma för det var ngn plastgrader kvar efter gjutning i fabriken om den slutar skumma finns den länken på guiden här ngs mvh Odel Citera
JesperL Postat 27 januari 2014 Författare Postat 27 januari 2014 Ska lägga det på minnet odel68 idag blev det vattenbyte i hopp om att få ner nittatvärdet lite! Skulle vilja komplettera belysningen också för att få den med blåvita nyansen i karet, någon som har något förslag på någon Ledramp man kan montera som komplement? Ska bygga om hela huven till led senare men vill lägga pengar på lite koraller och så nu bifogar en liten bild på hur det ser ut i dagsläget Citera
JesperL Postat 3 februari 2014 Författare Postat 3 februari 2014 Fick idag mitt efterlängtade paket! Har nu installerat tunze skummaren och är helnöjd! Vilken skillnad på ljudnivån, tummen upp på de! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.