Postat 29 januari 201411 år Har varit medlem länge nu och tänkte för första gången dela med mig av mitt kar, så här kommer lite bilder!(Några 2013-06 och de flesta nya nu ifrån Januari)Kommentera och fråga gärna:)http://imgur.com/a/0NqID/Dazz
Postat 29 januari 201411 år Mycket vackert och välbalanserat i mitt tycke, gillar blandningen av LPS/SPS/övriga!Berätta gärna om hur du kör karet: balling, vattenbyten, belysning....skulle vara kul att höra.
Postat 30 januari 201411 år Författare Tack så mycket:) Jag kör 3x110w och 2x54w leds, samt en 110w led i sumpen som går på natten. 1-2 vattenbyten i veckan på ca 25% pga hög belastning, försöker hålla 1400+ mgCa 430, Ph4 under 0,05,PH ~8, K 440, I 0,6,Mat:Fauna Marin Ultra MinS,Fauna marin Ultra amin,Lobster eggs, Artemia, Sea Veggies, Pellets.UV, Bubble Magus skummare, Biopellets, Mangrove samt Macroalger i sumpen,Invånarna och korallerna i karet får ni kolla efter själva då de är rätt många:) Det mesta är inhandlat på Kristianstad Zoologiska, dock inte allt;)Kör även i ett gäng levande copepods i karet och sumpen några gånger i halvåret.
Postat 30 januari 201411 år Ser bra ut på bilderna!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.