Lunka Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 Hej. Har haft otur med min mp40. Min axel brast så jag beställde en ny men den höll ett dygn. Trots att jag kollade att den snurrade lätt ovh och inte kärvade. Så jag undrar om man vågar sätta i en Rf syrafast axel.? Är ju inga nyttiga legeringar i men det kanske inte har ngn betydelse när det är så lite som kommer i kontakt med vattnet, Med vänlig hälsning Mathias Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
jacs Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 Klass a4 på axel men påverkan får någon annan svara på Citera
akutmottagning Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 Om axlen går sönder så känns det som om hålet i magnetplattan blivigt ovalt. Eller kommigt ur centrum på något sätt Citera
Lunka Postat 3 februari 2014 Författare Postat 3 februari 2014 Var inne på det med men kan inte se ngt fel. Isf är det väldigt lite. Skruven sitter som gjutet. Men det är klart, skulle kunna förklara oljudet pumpen för fast det har den iofs gjort så länge jag kan minnas Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 3 februari 2014 Postat 3 februari 2014 Teoretiskt sett skulle det kunna vara så att magneten i ytterdelen är offcenter på något sätt som får innerdelens magnet att gå lustigt tex.. Just thinking outside the Box..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Lunka Postat 4 februari 2014 Författare Postat 4 februari 2014 Det skulle det ju kunna vara. Jag får mäta upp det. Tackar för era tips Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
akutmottagning Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 På en gammal mp10 jag hade hände det att skruven smälte fast i plasten runt magneten av friktion som skapats när den lossat detta resulterade i att axlen blev lite lite lutandes då small axlen ganska fort Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.