Gå till innehåll

Värd artikel att läsa!


herrGreen

Rekommenderade inlägg

Vad jag fattade har uppfödning med mandariner upphört ? 30% hade jag inte tvekat fall dom e odlade ,,viktigaste för mig är färgen -haj-

Lite synd att det inte finns som med aligatorn i us att en viss % måste släppas ut i det fria av uppfödarna , odlad fisk och att dom återställer reven som dödades av okontrollerad jakt etc skulle jag höja % mer !! men men kanske det skulle till någon bra lag och hårdare kontroller på hur fisken fångas ?

När var i filippinerna såg jag runt 15 fiskare med 100 m nät som dom gick med längst stranden .. var framme o tittade i fångsspannen och där var mestadels väldigt små fiskar + några bläckfiskar som dom skulle äta ,, tittade till i ett annat spann och där var det 4-6 som dom kallade akvariefiskar som dom var så glada över för att fick 60 peso styck i akvarieaffären ..

Då var 60 peso ca 8kr x 6 delat med 15 pers för en halvdags fiske !!

Finns mycket problem som måste lösas och stösta är nog att väldigt fattigt folk har detta som kanske det enda sätter få tag i pengar till sin familj !

Köpa odladfisk = spannet med akvariefisk hälls i spannet med matfisk ??? 2/3 av all världens fisk är utfiskad vad jag hört ..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...