Gå till innehåll

Funderar på att borra ! Tunze Wall?


Majki01

Rekommenderade inlägg

Funderar på att borra mitt lille nano "80" liter . Vill borra det på sida och ej i botten . Någon som har erfarenhet av Tunze Wall Overflow 1076/2 ?

Kan man på något sätt borra detta praktiskt utan att behöva tömma karet helt ? Vad för returpump tyst sådan rek till denne boxen ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Built-in overflow for lateral glass boreholes, diam. 43 to 45 mm (1.69 to 1.77 in.), on the rear or lateral wall of the aquarium, with surface and bottom suction up to about 1,500 l/h (396 USgal./h). Water outlet diam. 40 mm (1.57 in.).

For easy installation and quiet operation, we recommend the use of overflow hose set 1075/2.

Fattar jag rätt? En borr mellan 43-45 mm ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr e jag som jag e och lider av ett icke existerande tålamod ! Denna iden slog mig idag att jag ska fimpa mellan väggen i mitt blenny kar . Borra en långsida köpa ny möbel vända på karet så en av sidorna blir framsida och köra en stor sump. Så totala vatten volymen blir stor men visningsdelen bara 80 liter . Beställde en ny radion armatur till detta kalest med. Suget har kommit som

Fan att bara hålla riktigt "radioaktiva" koraller ! så nu jäklar ! Och allt detta skulle igentligen få hänt idag ! Men ja jobbet kallade för ett kvälls skift

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

finns video på youtube,, lätt fall gör rätt ,,vatten är ett måste !!!! tort lika med värme och smack det går sönder.. när borrade 720 ,,silvertejp under + 10mm vatten på botten men stod i trågården så behövde inte bry mig om vatten spill.. annars har sett många gör en liten ram av modellera så ej får stor vattenmängd .. måste hålla boret vid start så det inte flaxar runt men när fått litet skär går det som på räls ..

Ds hade ett litet 75 l akvarium som samlade sten i innan startade 720,,, hmm en kväll fick för mig att ville ha det samman kopplat med 222 l med sump så tömde 15cm och borrade med vatten i gick 2 x disktrasor och var lite slabbigt på bord o golv + fick torka väggen!! men kan nog inte rec detta för mycket lättare och SÄKRARE göra som friska mäniskor gör !! ( Lite miljöskadad med mitt yrke och projekt jag varit med om men tror nog vissa tycker mycket )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...