Majki01 Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Funderar på att borra mitt lille nano "80" liter . Vill borra det på sida och ej i botten . Någon som har erfarenhet av Tunze Wall Overflow 1076/2 ? Kan man på något sätt borra detta praktiskt utan att behöva tömma karet helt ? Vad för returpump tyst sådan rek till denne boxen ? Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Töm o gör om.. Säkrast o bästa lösningen..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Built-in overflow for lateral glass boreholes, diam. 43 to 45 mm (1.69 to 1.77 in.), on the rear or lateral wall of the aquarium, with surface and bottom suction up to about 1,500 l/h (396 USgal./h). Water outlet diam. 40 mm (1.57 in.).For easy installation and quiet operation, we recommend the use of overflow hose set 1075/2.Fattar jag rätt? En borr mellan 43-45 mm ? Citera
tele Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Verkar stämma, men att borra utan att tömma karet känns inte som en bra idé. Sent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Nej har precis kört o köpt en balja jag flyttar ner allt i . Nu va nästa problem . Jag lyckas inte hitta någonstans att köpa denne storlek på borr i Sverige ? Någon som har tips ? Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Köp ett mindre o sen slipa upp hålet till rätt format om din lokala glasis inte har rätt borr ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Fan tänkte jag inte på ska ringa han och se om han inte till och med kan tänka sig komma hit o borra det Citera
Blåbert Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Måste du köpa i sverige, finns vettiga på ebay Citera
Majki01 Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Tyvärr e jag som jag e och lider av ett icke existerande tålamod ! Denna iden slog mig idag att jag ska fimpa mellan väggen i mitt blenny kar . Borra en långsida köpa ny möbel vända på karet så en av sidorna blir framsida och köra en stor sump. Så totala vatten volymen blir stor men visningsdelen bara 80 liter . Beställde en ny radion armatur till detta kalest med. Suget har kommit somFan att bara hålla riktigt "radioaktiva" koraller ! så nu jäklar ! Och allt detta skulle igentligen få hänt idag ! Men ja jobbet kallade för ett kvälls skift Citera
Edward Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Köp en riktig diamant hålsåg, detta värt varenda krona då tar det inte många minuter för ett hål, finns att köpa här Citera
Majki01 Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Där fanns x antal du kan inte länka till en specifik? Citera
Edward Postat 15 februari 2014 Postat 15 februari 2014 Absolut, dessa har jag använt mig av vid borrning, visst dom större storlekarna kostar lite men jag anser att det är värt det om man ska borra flera hål i framtiden. Citera
Majki01 Postat 15 februari 2014 Författare Postat 15 februari 2014 Kanon tack slår nog till på 45an Citera
Majki01 Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 Nej faktiskt inte bara skurit haha. Men den mekaniska utbildningen jag har måste vara till en fördel känner jag mig osäker ber jag glasmästaren komma hit eller så slänger jag in karet i bilen o kör till han Citera
Mats_öland Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 finns video på youtube,, lätt fall gör rätt ,,vatten är ett måste !!!! tort lika med värme och smack det går sönder.. när borrade 720 ,,silvertejp under + 10mm vatten på botten men stod i trågården så behövde inte bry mig om vatten spill.. annars har sett många gör en liten ram av modellera så ej får stor vattenmängd .. måste hålla boret vid start så det inte flaxar runt men när fått litet skär går det som på räls ..Ds hade ett litet 75 l akvarium som samlade sten i innan startade 720,,, hmm en kväll fick för mig att ville ha det samman kopplat med 222 l med sump så tömde 15cm och borrade med vatten i gick 2 x disktrasor och var lite slabbigt på bord o golv + fick torka väggen!! men kan nog inte rec detta för mycket lättare och SÄKRARE göra som friska mäniskor gör !! ( Lite miljöskadad med mitt yrke och projekt jag varit med om men tror nog vissa tycker mycket ) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.