Manks Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Om det är det ovetenskapliga handelsnamnet du är ute efter kan nog Smedberg vara rätt ute, fast jag tycker den ser lite blek ut i färgerna. Hur står den placerad, samt vad har du för lampa? Jämför med den här bilden. Citera
Lusette Postat 11 mars 2014 Författare Postat 11 mars 2014 (ändrat) Jo den har samma färger.Använder actinicrör samt halogen belysning.Däremot har jag just fått hem den så den kanske är lite ledsen för tillfället. Placerad ungefär i mitten, långt bak. Ändrat 11 mars 2014 av Lusette Citera
Manks Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Kan ju vara kameran som ljuger också, men det låter ju som en vettig placering. Surar säkert för att den nyss kom i karet. Citera
Lusette Postat 13 mars 2014 Författare Postat 13 mars 2014 Vill dom ha lite skugga eller direkt Mh ljus? Har dragit i hop sig sen dom blev nerputtad på botten av en turbo. Har flyttat dom till en "säkrare" plats som tyvärr är mörkare än första.Var trivs dessa bäst? Citera
Manks Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 mina fraggar har jag 10 cm under ledbelysning, rätt starkt, moderkolonin står på 35-40 cm avstånd från led-belysning också rätt starkt, bägge två verkar trivas. Ofta kan man se på om knapapr står för ljust eller mörkt beroende på hur "kransen" beter sig. Om den liksom drar ihop sig och "sträcker sig" mot ljuset står de för mörkt, om de nästan vänder sig utochin och lite bort från ljsuet står de för ljust. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.