nikas68 Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 HejJag är ny på forumet och har nyss startat upp ett saltkar. Jag kommer att lägga upp en tråd om mitt kar inom kort.Jag har en massa frågor men börjar med en om min capnella imbricata. Till en början såg den ut som ett litet träd grön och alla grenar såg jämna men sen började alla grenar bli uppsvällda så det såg ut som hela koraller skulle spricka.En uppsvälld gren ramlade av och flöt iväg i strömmen har ej setts sen dess. Vad är galet.Mv Niklas Citera
Andreas_Lindholm Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Hej! Den förökar sig genom att den fraggar sig själv. Mina blåser upp flera grenar vilka lossnar och växer fast efter ca 2-4 dagar. De växer fast på glaset, sanden eller levande sten t.ex. Kan det vara detta som händer hos dig? Brukar placera mina fraggar i ett yngelkar i huvudkaret, där växer de fast på sten, snäckskal t.ex. Efter 2 dagar kan jag sätta tillbaka dem i huvudkaret. Med vänlig hälsning, ante Citera
Andreas_Lindholm Postat 13 mars 2014 Postat 13 mars 2014 Där gamla grenar suttit växer nya fram. Jag har hämmat förökningen genom att skära av stammen några cm från "roten". Den gamla avklippta delen har jag låtit växa fast på ny sten. Stumpen som blir kvar, blir efter några veckor en ny individ.Med vänlig hälsning, ante Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.