gurra600 Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 Hej har en större grön flak Montipora som har bleknat och blivit vit man ser fortfarande i blå ljus att den är ljusgrön.ca 420mg 1320kh 9temp 23,5Vad är fel ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 Har du möjlighet så kolla kalium samt nitrat..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 15 mars 2014 Dela Postat 15 mars 2014 Låter som brist på kalium, har själv haft samma problem med just grön monti.Skickat från min D5503 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gurra600 Postat 15 mars 2014 Författare Dela Postat 15 mars 2014 Ok, har ganska högt nitrat, exakt vet jag inte. Har tidigare tillsatt kaliumnitrat för nitrat nollades hela tiden, av en stor SacroFår fixa ett test och lite kalium då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gurra600 Postat 19 mars 2014 Författare Dela Postat 19 mars 2014 Har testat i kväll och resultatet var 390-400 så det var inte kalium .. Något annat som skulle kunna vara boven. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 20 mars 2014 Dela Postat 20 mars 2014 Näringsbrist? Är min tanke. Har en grön acro som tappade färg för ett tag sedan. Och då märkte jag att det va lite låga värden. hade då bara 1 i nitrat och omätbart fosfat. Jag försöker ligga på 0.03 i fosfat och runt 4. Kör red sea total programmet fungerar perfect och ej så farligt dyrt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.