Gå till innehåll

slut på bikarbonat vad gör man? och kh börjar bli kritiskt


hagbard

Rekommenderade inlägg

Man kan väl använda bakpulver?Glodde i skafferiet men? fishtank kings gick till "konsum" lite klämkäckt o handlade hehe..vet inte om det innehåller samma som här men..potatisstärkelse samt natriumdifosfat samt det man är ute efter natriumkarbonat! finns det nån annan sorts bakpulver som inte innehåller de 2 förstnämda?alltså på ica elller konsum?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du råkar inte ha ett bageri i närheten, dom brukar kunna avvara en lingonburk då och då.

Men obs obs obs, Bikarbonat från livsmedel kan mycket väl vara spetsad med PH stabilisator,, i detta fallet Fosfat.

Ja har råkat ut för det. Därför ska du så fort din akvariebutik öppnat skaffa Bikaarb. för saltvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Det brukar finnas bikarbonat att köpa på matbutiker. En guldig burk har jag för mig.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Nu köpte jag på zoo dan efter men det var denna du menade? sprang på den på ica idag, står ingen annan tillsats än natriumhydrogencarbonat

post-6184-14468933111276_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

reflekterade över en sak jag läst här med salt med kh problem..konstigt (not) att man börjar få kh sänkning när man råkade köpa en bytta med tropic marine istället för reef crystal som jag haft det senaste året...irriterande

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var den jag menade. Min sambo brukar ha den och borsta tänderna med (fråga inte) så jag vet att det alltid finns hemma. En sorts trygghet.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Ajajajaj!! Hon förstör emaljen helt ! Kommer va tandlös innan hon fyller 70:(

Men visst tänderna blir vitare :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, 41553 tror jag jag har och konstiga värden också men tror det börjar bli bra nu när man har lite kvar av det. Beställde 20kg korallenzuch eller hur det stavas men inte öppnat ännu.

Man gruvar sig lite med tanke på märke o pris...OM det nu skulle vara så är inte det snudd på skandal?känns inte som jag köper en bytta till typ!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min bytta är 10 kg prislapp 498 kronor..sen har man ju märkt att de flesta märken kan direkt konkurrera med det priset per kilo...Man blir ju galen om de inte leverar fullgod kvalitet då...hujedamig! jag kan få spel kan jag säga...brrr

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...