axwell Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Tjenare,Jag är en kille som går i trean på gymnasiet och har bestämt mig för att skriva mitt projektarbete om mitt snart nystartade saltvattes akvarium. Min fråga kommer vara ungefär så här;- Hur bygger man upp ett marint ekosystem/korallrev?Så min undran är om NI skulle kunna ge mig några bra förslag på böcker somförklarar hur ett korallrev fungerar som ett sorts kretslopp (hur allt påverkar varandra),hur alla olika sorters tillsatser fungerar och vad tekniken i akvariet ersätter i haven biologiska system...etc Vore hemskt tacksam för alla sorts förslag.mvh axel Citera
Jaken Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Korallrevsakvariet nr 1-4 av Fosså förklarar ingående och lättförståerligt det mesta.Ganska gamla böcker, men de innehåller nog all information du söker. De finns på stadsbiblioteket vid Odenplanhttp://www.opac.ssb.stockholm.se/pls/bookit/pkg_www_misc.print_index?in_user_id=opac_e&in_password=opac_e1edit* hm länken fungerade inte, men skriv bara in korallrevsakvariet så hittar du dem Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.