bliper Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 Jaa.....nog har jag sett många kar men de där var nog de snyggaste på väldigt länge. En fröjd för ögat.Hehe vad roligt att du tycker det!! :-)härligt med positiv feedback! ^^ Citera
bliper Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 Jättefint kar du fått till mvh Ola.Tack ska du ha! Ditt är inte så dumt det heller! Längtar vääldigt mycket tills jag kan, (vågar) sätta i lite koraller! Citera
odel68 Postat 25 mars 2014 Postat 25 mars 2014 Hur länge har ditt gått med vatten nu då?Tråkigt att vänta vet hur det är mvh Ola. Citera
bliper Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 Det har kört med LS och vatten ca 5 veckor.Alla värden stabila. Fosfat och nitrat något högt. Gjorde ett 10% vattenbyte idag, har de inte gått ner något ska jag köra lite remover Citera
odel68 Postat 25 mars 2014 Postat 25 mars 2014 Ok låter ju som du snart kan börja smyga i ngt i karet;)mvh Ola. Citera
bliper Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 Hehe ja jag hade hoppats på det! Funderar på ett litet kenyaträd, en xenia och en euphyllia. Skulle gärna velat få tag på fraggar dock! Citera
odel68 Postat 25 mars 2014 Postat 25 mars 2014 Får kanske ngr här på mig nu men kenyaträd och xenia sprider sig som ogräs men snygga att titta på, jag hade i mitt andra kar har inga i detta ska inte ha heller, men det är mitt tycke euphyllia gillar jag däremot fraggar kan du nog hitta lite här och var på guiden mvh Ola. Citera
bliper Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 Får kanske ngr här på mig nu men kenyaträd och xenia sprider sig som ogräs men snygga att titta på, jag hade i mitt andra kar har inga i detta ska inte ha heller, men det är mitt tycke euphyllia gillar jag däremot fraggar kan du nog hitta lite här och var på guiden mvh Ola.Hehe ja jag har förstått att ska man ha såna så blir det en del "skördande"! Särskilt med xenia om jag har förstått det rätt?om man har ett ensamt kenyaträd i sanden så kanske det inte förökar sig så explosionsartat? Ja jag får försöka luska reda på någon som kan tänkas ha! Citera
odel68 Postat 25 mars 2014 Postat 25 mars 2014 Prova på zoologiskan han har nog ngt kenyaträd också de är inte dyra han fick hem euphyllia i dag också jag köpte en fisk där idag en japunicus la ut en bild på den mvh Ola. Citera
bliper Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 Ja jag såg på FB att han fått hem idag! Ja jag såg den.. Såg riktigt din ut!Kanske får pallra mig ner där imon då! Citera
bliper Postat 6 april 2014 Författare Postat 6 april 2014 Igår så blev det två stycken Chromisar till. Dom andra verkar inte lika skygga längre då dom är lite fler nu och dom stimmar fint Var heller inga problem att introducera dom två nya. Lite mobbade i början, men nu går det bra.Blev även en handfull sandlevande sniglar, så det blir lite mer liv på bottnen!Stenen har också ändrat färg en hel del sedan sista bilden. Det pga att jag kör med lite mer ljus nu än sist.Finns lite grönalger, och något som ser ut som början till kalkalger.. Dock antar jag att det är blåalger?Har ännu inte haft någon algexplosion, och alla värden håller sig inom ramarna.Har också lyckats att få ned fofsfat och nitrat en hel del då jag kört med No3:Po4-X ca 1 vecka.(Filtret till höger är i pga att jag rengjorde karet idag)I slutet av veckan så kommer förhoppningsvis min nya kamera, så då är det slut på mobilbilder! Citera
odel68 Postat 6 april 2014 Postat 6 april 2014 Ser ju bra ut har du hittat ngr koraller du gillar mvh Ola. Citera
bliper Postat 6 april 2014 Författare Postat 6 april 2014 Tack Jodå där finns mååånga jag gillar Men det blir nog att jag börjar med en liten Euphyllia fragg nu snart, så får vi se vad den tycker om det Citera
odel68 Postat 7 april 2014 Postat 7 april 2014 Tänk på att euphyllian inte tycker om starkt vattenflöde och helst inte för högt upp i karet,har för mig Stig sagt att de lever lite djupare i havet, men det är som jag har mina finns säkert många förslag mvh Ola. Citera
bliper Postat 7 april 2014 Författare Postat 7 april 2014 Ja jag har också läst det någonstans. Tack så mycket för tipset!! :-) Citera
arnstad Postat 7 april 2014 Postat 7 april 2014 Jag har en euphyllia högt upp i revet och den trivs och växer, så man får nog prova sig fram med plats för den Citera
bliper Postat 7 april 2014 Författare Postat 7 april 2014 Okej! :-) ja det är väl som allt annat! ;-) Citera
bliper Postat 12 april 2014 Författare Postat 12 april 2014 Vill börja med att tacka Manne för en trevlig och intressant pratstund i torsdags. Det är verkligen ett par otroligt fina kar du har!Dessutom så fick jag en fin Euphylliafragg med två huvuden med mig hem! Efter att ha spenderat natten och halva dagen i karet så hade den blåst upp sig fint. Verkar som att den trivs rätt bra med både vattenflöde och ljus?Första korallen.. Känns jätteroligt! Citera
Andreas_Lindholm Postat 12 april 2014 Postat 12 april 2014 Hej! Vilken fin korall. Har en själv, fast grön. Mycket trevlig korall, lycka till Med vänlig hälsning, ante Citera
odel68 Postat 12 april 2014 Postat 12 april 2014 Vill börja med att tacka Manne för en trevlig och intressant pratstund i torsdags. Det är verkligen ett par otroligt fina kar du har!Dessutom så fick jag en fin Euphylliafragg med två huvuden med mig hem! Efter att ha spenderat natten och halva dagen i karet så hade den blåst upp sig fint. Verkar som att den trivs rätt bra med både vattenflöde och ljus?Första korallen.. Känns jätteroligt![ATTACH=CONFIG]113815[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]113816[/ATTACH]Jätteskoj att du fått i koraller nu,ha lite koll på dem i början nu ang flöde/ljuset mvh Ola. Citera
bliper Postat 12 april 2014 Författare Postat 12 april 2014 Hej! Vilken fin korall. Har en själv, fast grön. Mycket trevlig korall, lycka till Med vänlig hälsning, anteJa visst är den! Tack ska du ha :-) Citera
bliper Postat 12 april 2014 Författare Postat 12 april 2014 Jätteskoj att du fått i koraller nu,ha lite koll på dem i början nu ang flöde/ljuset mvh Ola.Ja riktigt roligt!ja det ska jag :-) den var lite vissen i början såklart, men en natt sen blåste den upp sig :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.