Gå till innehåll

Lyse till 149 cm akvarium


msen

Rekommenderade inlägg

Jag har ett juwel vision 450. Längd 151 cm men 149 cm invändigt. Hade tidigare ett 128 liters som jag tänkte köpa ett ecotech radion g3 pro till då jag gillar det ljuset. Det jag undrar är hur det skulle fungera med ett sådant ljus till mitt nya vision. Hur mycket av karet kommer att sakna ljus? Blir det i sådana fall helt mörkt i partierna längst ut i kanten? Funkar det om man kör ej så ljuskrävande koraller längst ut? Jag vet att jag egentligen borde köpa två men är för snål ;) så borde jag kolla på en annan lampa istället? Akvariet har även två svarta plastbitar på sidorna som håller ihop karet vilka jag ej vill byta ut mot glas även om det varit smartare.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du kommer ha riktigt mörka zoner på kanterna med bara en. det kommer inte bli alls roligt o kolla i ens. Du kommer ha ljust i max 1 meter och de sista 25 kommer va redigt lamt lyse i. Jag skulle istället köra på en

Metis Hyperion S2 3x75W - cover area up to 155x60x60cm Om du bara vill ha Led

Pandora Hyperion S 3x75W + 4x54W T5 - cover area up to 165x80x80cm om du vill ha lite extra kräm.

Tycker det är overkill o gå på med 3x145w . går man genom rätt port så skiljer det inte så mkt mot en radion g3.

Ändrat av Andreas N
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...