PatrikD Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Tror ni det räcker med 30cm mellan sumpen och akvariet? Har jag marginal för ev. framtida grejor i sumpen. De flesta skummare tror jag man kan få ur och i. Iallafall med tanke på att mitt akvarium bara är på 250 l och sumpen på 90 l. Citera
PatrikD Postat 2 april 2014 Författare Postat 2 april 2014 Tror ni det räcker med 30cm mellan sumpen och akvariet? Har jag marginal för ev. framtida grejor i sumpen. De flesta skummare tror jag man kan få ur och i. Iallafall med tanke på att mitt akvarium bara är på 250 l och sumpen på 90 l.Hur stort utrymme har ni ovanför sumpen? Vad är minimum om man ska kunna uppgradera senare till "normalt" stora grejor? Citera
mamadubba Postat 2 april 2014 Postat 2 april 2014 Jag har 50cm från kanten på sumpen upp till skivan på bänken, funkar ganska bra tycker jag. Det högsta är väl för det mesta skummaren, utgå från den och lämna utrymme så du lätt får av koppen? Citera
PatrikD Postat 2 april 2014 Författare Postat 2 april 2014 Jag har 50cm från kanten på sumpen upp till skivan på bänken, funkar ganska bra tycker jag. Det högsta är väl för det mesta skummaren, utgå från den och lämna utrymme så du lätt får av koppen?Och då menar du från överkanten av sumpen. Gott om plats. I mitt fall skulle bänken bli 110 cm hög då. Lite högt.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.