Gå till innehåll

Igångsättning


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hejsan alla!

Äntligen har jag startat igång mitt saltvattenskar, just nu finns det ca 18 kg levande sten i mitt 375 liters akvarium, nu på onsdag får jag ca 10kg mer levande sten samt 10 kg base Rock, mina nya två pumpar, en tunze stream samt en powerhead. Men nu till min konstiga fråga, har precis installerat min skummare och tidigare var vattnet kristallklart men nu kommer det tusentals små mikroskopiska luftbubblor flygandes genom hela akvariet, detta beror enbart på skummaren då de försvinner när man stänger av den, ska det vara så här eller har jag installerat skummaren fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En till från Jönköping, det var ju kul

Vad har du för skummare och har du sump??

Det är inte ovanligt att kommer luftubblor om du har en s.k "hang-on" skummare, alltså en sådan som hängs på akvariekanten. Att du har ställt in din skummare fel tror jag inte. Själv har jag satt lite filtermaterial vid utloppet från skummaren som tar bort gaska mycket av bubblorna. Testa dig fram med olika lösningar så löser du nog problemet

Mvh Richard Fagerlund JÖNKÖPING

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tar ett tag för skummare att komma igång och då kommer nog bubbelmängden minska, annars är det precis som Spille säger bra att sätta dit lite filtermaterial som tar bort bubblorna.

__________________

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...