Gå till innehåll

Deprimerande vinter, hoppfull vår!


ppihlstrom

Rekommenderade inlägg

Ok, så denna vinter har varit knäckande... Jag har sedan akvariets start kört med omvartannat RO-vatten, omvartannat kranvatten, beroende på tillgång och ork/lust, eftersom jag inte haft eget osmosfilter hemma. Så länge jag bodde inne i "stan", Helsingborg så gick det bra, vattenkvalitén var hög. Här ute på landet är det en anban historia. Mina vattenvärden blev under början av vintern bara sämre, så tillslut arbetade vi in ett inköp av ett eget osmosfilter i budgeten. Jag råkade också ut för att min lilla hummer blev mordisk och tog kål på nån räka och lite småfisk... Han var tvungen att försvinna, men inte i porslinsfåtöljen. Jag lyckades hitta ett nytt hem åt honom. För att få tag i honom vart jag tvungen att riva hela inredningen. Då, när allt ändå skulle ur, tänkte jag att det också var dags att fixa till ytavrinningen... Min egentillverkade box har funkat hjälpligt, men inte 100%. Åja, jag blir långrandig, och det mesta finns att läsa i min tråd, men hur som helst, efter en lååååång, deprimerande vinter, vädrar jag äntligen vårluft. Vattenvärdena börjar närma sig något man kan våga kalla bra, humöret och lusten återvänder, nya invånare på horisonten!

Glad Påsk!

Mvh,

Per-Erik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...