Namnbrist Postat 20 april 2014 Postat 20 april 2014 Tjo!Flyttade över levande från mitt tidigare 80liters , som nu står och bubblar innan jag ska flytta sista april.B60xH48xD50 144literLjus= Cree Lumia 5.2 70w+Stormkontroll från leadgroupbuyBubbelmagus Q3Wp10Ehime 150wJust nu så är det enbart skummaren som sköter returen i min inbyggda box.Efter flytt så ska Lumian hängas och det ska sättas vita sarger runt toppen. Citera
Namnbrist Postat 28 juli 2014 Författare Postat 28 juli 2014 Testar kameran på iPhone 5. Får inte till bilderna. Är dessa kameror helt kassa, eller missar jag någon inställning? Citera
mamadubba Postat 28 juli 2014 Postat 28 juli 2014 Skulle gissa på att du måste justera vitbalansen. Sen om det går att göra på en iphone 5 vet jag inte. Citera
Namnbrist Postat 18 augusti 2014 Författare Postat 18 augusti 2014 Var in idag och kollade statusen vid våran lokala butik. Grymt fina sps och olika lps på laget, fina priser som fan oxo. En dålig bild kommer när min lila goniopora pumpat till sej lite :-) Citera
hagbard Postat 18 augusti 2014 Postat 18 augusti 2014 Var in idag och kollade statusen vid våran lokala butik. Grymt fina sps och olika lps på laget, fina priser som fan oxo. En dålig bild kommer när min lila goniopora pumpat till sej lite :-)13 mil från mig..värt att åka alltså? Citera
Namnbrist Postat 18 augusti 2014 Författare Postat 18 augusti 2014 Dom får in Hawaii imorrn. Slå dem en pling innan du åker Citera
hagbard Postat 18 augusti 2014 Postat 18 augusti 2014 Man kanske måste fråga vad stället heter också? hehe.. Citera
hagbard Postat 19 augusti 2014 Postat 19 augusti 2014 Nappade på ditt tips och kom hem med 2 präktiga sps stylopora och en lps gonipora purple..antar att den är likadan som du köpte? Tack för tipset Citera
LN21 Postat 19 augusti 2014 Postat 19 augusti 2014 Trevligt val av koraller. Gonioporan är verkligen ingen lätt korall. Riktigt kul att Du/Ni satsar stort. Om det går bra så vill ja verkligt ha alla tips hur ni lyckades:) Citera
hagbard Postat 19 augusti 2014 Postat 19 augusti 2014 Trevligt val av koraller. Gonioporan är verkligen ingen lätt korall. Riktigt kul att Du/Ni satsar stort. Om det går bra så vill ja verkligt ha alla tips hur ni lyckades:)haha..har läst på nu i efterhand..inte så smart direkt..impulsen slog till..tror att det är en stokesi..inte himla lätt vad det verkar. hoppas på tur som vanligt Citera
Namnbrist Postat 20 augusti 2014 Författare Postat 20 augusti 2014 Matning , matning och åter matning med riktigt smått foder som gäller för att dom ska ha någon större chans. Goniopora var helt omöjliga för inte allt så länge sedan. Finns bra foder numera till dessa snygga koraller Citera
Namnbrist Postat 20 augusti 2014 Författare Postat 20 augusti 2014 Provade nyss med 5mm sjunkpellets. Funkade bra, trodde inte att den skulle ta så stort. Spectrum thera +a Citera
hagbard Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Matning , matning och åter matning med riktigt smått foder som gäller för att dom ska ha någon större chans. Goniopora var helt omöjliga för inte allt så länge sedan. Finns bra foder numera till dessa snygga korallerJa det verkar vara modellen,, järntillskott är tydligen bra också..hittade denna sida om en som lyckats http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Freefkeeping.com%2Fissues%2F2005-10%2Fnftt%2Findex.php&anno=2 Citera
Namnbrist Postat 21 augusti 2014 Författare Postat 21 augusti 2014 Var lite brunt slem över några polyper när jag köpte den. 3 döda polyper och more to come förmodar jag. Går väl fort när det väl börjat Citera
hagbard Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Var lite brunt slem över några polyper när jag köpte den. 3 döda polyper och more to come förmodar jag. Går väl fort när det väl börjat såg det jag med alltså..döda polyper med lte grönalger där..jag kan inte säga säkert men..jag har haft hysterisk tillväxt av euphyllia även huvud som strukit med pga av ljus antar jag..så jag ger det en chans..."flowerpot" slog ut i går kväll järnet..och jag måste säga att det är den snyggaste korall jag någonsin haft.säger väl inte mycket..men kommer göra mitt yttersta för denna Citera
Namnbrist Postat 21 augusti 2014 Författare Postat 21 augusti 2014 Brown jelly....en vävnadssjukdom jag fick med från affären. Man ska borsta bort det försiktigt, även sötvattensdip. Blåste bort det som satt med streamern i akvariet. Osäker på om jag vågar mej på ett dip. Avvaktar och kollar om det slutar dö vävnad efter jag blåst rent den lite. Fick ingen bra start med den här Citera
Namnbrist Postat 21 augusti 2014 Författare Postat 21 augusti 2014 Brownjelly kan uppstå om det är luftbubblor fångade i skelettet Citera
hagbard Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Brown jelly....en vävnadssjukdom jag fick med från affären. Man ska borsta bort det försiktigt, även sötvattensdip. Blåste bort det som satt med streamern i akvariet. Osäker på om jag vågar mej på ett dip. Avvaktar och kollar om det slutar dö vävnad efter jag blåst rent den lite. Fick ingen bra start med den härförtydligande jag har inte sett brunt slem på min..bara vissa polyper som dött nån gång i tiden som det växer grönalger på...jag tror inte du ska tro det värsta...min första euphyllia spydde ur sig zooanthellerna rapido(brunt slem) men repade sig o växt något enormt sedan dess..alltså kan det vara det? troligtvis tror jag Citera
Namnbrist Postat 21 augusti 2014 Författare Postat 21 augusti 2014 Saxat från Sidan jag hitta infon ovanförUse an antibiotic paste on the infect areas and/or a Lugol's dip. Citera
Namnbrist Postat 21 augusti 2014 Författare Postat 21 augusti 2014 förtydligande jag har inte sett brunt slem på min..bara vissa polyper som dött nån gång i tiden som det växer grönalger på...jag tror inte du ska tro det värsta...min första euphyllia spydde ur sig zooanthellerna rapido(brunt slem) men repade sig o växt något enormt sedan dess..alltså kan det vara det? troligtvis tror jagVet inte....grejen med goniopora är att det fort går åt helvete när det väl börjar Citera
Namnbrist Postat 21 augusti 2014 Författare Postat 21 augusti 2014 Men jag kanske målar fan på väggen. :-) Citera
hagbard Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Jag såg inte något i försäljnignskaret som var skumt...kan vara zooantellerna...hur verkar korallen nu? menar jag köpte efter dig..o de såg prima ut..jag sätter en slant på att din byter ut zooantellrna..ingen fara tror jag Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.