Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

ja som rubriken lyder, varför skummar skummaren bättre utan lock

upptäckte detta fenomen när ja hade glömt sätta tillbaka de idag, ja fick skruva ner vattenflödet till skummar för annars så bubblade den som aldrig för..

de e en AM 5000 shorty II

Guest lysröret
Postat

kanske är det för lite utlopp för luften i locket. borra upp det så får du ett sådant flöde.

Postat

okej ni menar allså att de bildas ett för högt tryck under locket så luften inte hinner pressas ut?

då ska ja genast ut å borra upp hålen, för nu sprätter ju vattnet överallt, men funkar dock kanon nu :)

Postat

Tror du inte hålen e anpassade för skummaren?

Bara för att det bubblar mer betyder väl inte att du får bättre rening, du pressar ju bara ut massa vatten.

Tycker det låter konstigt att inte tillverkaren skulle kört utan lock isf.

Bara en tanke!

Postat

jo iof, men den trycker inte ur sig vatten, utan den orkar nu mera trycka ur skitbubblorna.

den klarade den inte av förut utan skiten byggde sig tjock precis en cm under reaktorrörets slut, om du hajar hur ja menar då :)

Postat

hmm, undrar om det är detta som påverkar min med... men jag tyker det är konstigt isåfall för det är ingen annan som sagt ngt om detta med en deltec mc500. iofs så är väl min fortfarande i inköningsperioden... har haft den igång i ca 3 veckor men där har inte kommit ngt kraftigt skum än... den bubblar som fan men inget "skitskum"...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...