hbmannen Postat 27 september 2005 Postat 27 september 2005 ja som rubriken lyder, varför skummar skummaren bättre utan lockupptäckte detta fenomen när ja hade glömt sätta tillbaka de idag, ja fick skruva ner vattenflödet till skummar för annars så bubblade den som aldrig för..de e en AM 5000 shorty II Citera
-Johan- Postat 27 september 2005 Postat 27 september 2005 du kanske får in/ut mer luft i skummaren ? Citera
Guest lysröret Postat 27 september 2005 Postat 27 september 2005 kanske är det för lite utlopp för luften i locket. borra upp det så får du ett sådant flöde. Citera
hbmannen Postat 27 september 2005 Författare Postat 27 september 2005 okej ni menar allså att de bildas ett för högt tryck under locket så luften inte hinner pressas ut?då ska ja genast ut å borra upp hålen, för nu sprätter ju vattnet överallt, men funkar dock kanon nu Citera
elNico Postat 27 september 2005 Postat 27 september 2005 Tror du inte hålen e anpassade för skummaren?Bara för att det bubblar mer betyder väl inte att du får bättre rening, du pressar ju bara ut massa vatten. Tycker det låter konstigt att inte tillverkaren skulle kört utan lock isf.Bara en tanke! Citera
hbmannen Postat 27 september 2005 Författare Postat 27 september 2005 jo iof, men den trycker inte ur sig vatten, utan den orkar nu mera trycka ur skitbubblorna.den klarade den inte av förut utan skiten byggde sig tjock precis en cm under reaktorrörets slut, om du hajar hur ja menar då Citera
Ingvar Hellmalm Postat 27 september 2005 Postat 27 september 2005 Helt rätt! Borra många hål. Jag har sett flera skummare med detta fel! Kolla H&S de har många flera hål än t.ex. Deltec Citera
sebastianboos Postat 27 september 2005 Postat 27 september 2005 hmm, undrar om det är detta som påverkar min med... men jag tyker det är konstigt isåfall för det är ingen annan som sagt ngt om detta med en deltec mc500. iofs så är väl min fortfarande i inköningsperioden... har haft den igång i ca 3 veckor men där har inte kommit ngt kraftigt skum än... den bubblar som fan men inget "skitskum"... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.