Gå till innehåll

Limma/ täta plexi


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Limma/ täta plexi? Plexi lim är ju kanske fallet,, Men det ska åxå fästa mot akvarielack!!! Går det? Något som hade varit fantastiskt bra är undervattens epoxy, skiter i att det är dyrt, utan det skulle vara bäst till mitt typ av fall.. så, går det?

Tacksamt för svar innan slutet på förmiddagen- tisdag

__________________

Kalle Holmström

Oskarshamn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns "knådepoxi" för akvariebruk att köpa, 200:- för 2 små stavar man knådar ihop, ska funka utmärkt även under vatten.

Har dock inte testat detta själv.

Biltema har samma sorts lim fast för 1/10 av priset, hur detta funkar i akvarium har jag dock inte en susning om.

__________________

zacke.sytes.net

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle tro att detta är det bästa för dig.

Slipa upp plexit så det blir ruggit å sedan forma korvar med detta epoxi trycktill så det ser slätt å tätt ut så skall det nog hålla!??

Gäller bara att få tag i det

Söker man på simontorps.se hemsida efter lim så kommer det upp några intressanta allternativ bla

AB Innotec-undervatt,lim 290ml - AQUA MEDIC70070.jpg

För bästasvar så kolla med dom å fråga vad detta är för undervattenslim!!

AB Reef Construct -AQUA MEDIC

AS HoldFast korallim - AQUARIUM SYSTEMS

Jag lider med dig Kalle...

Hoppas att clownfiskarna mår bra å anemonen tar sig

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mer info om innotec UV-Lim:

This adhesive is a novelty on the German market and has itself in the sweet and sea water bewaehrt.Wir to stick together in the best way thereby under water leaky places at aquariums and to embody living rock as well as korallen themselves with in the best way suitably also for that bond of Aquarienrueckwaenden.Wir to have thereby with flood even steel boards perfectly closely at walls stuck together by the water of eindrang!Der adhesives is very productive and binds quite fast off very much well also to to seal leaky foil or GRP ponds these dichtwerden again absolutely!

947-1068050183.jpg

Tror att detta kanske kan vara nått för dig...

Ändrad av wrang den 2003November11 kl 08:36

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...