johnsson_82 Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Jag har en briareum som det jämt och ständigt bildas en tunn röd hinna på. Det liknar någon form av röd alg, påminner om cyano fast hinnan är mkt tunn. Den verkar bara finnas där och ingen annanstans. Har försökt ta några kort men de blev inte så bra.När hinnan har bildats vill inte polyperna öppna sig. Jag brukar ta en pensel för att få bort hinnan men det är svårt att få det bra, tar tid och jag måste göra det ganska ofta.Är det här ett vanligt problem? Kan man göra nåt för att få bort algen för gott, tex doppa korallen i sötvatten? Tar gärna emot förslag!Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
johnsson_82 Postat 28 maj 2014 Författare Postat 28 maj 2014 Skulle väldigt gärna vilja ha hjälp med det här...Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
hagbard Postat 28 maj 2014 Postat 28 maj 2014 skulle det vara cyano så gör som du gjort för att hjälpa till... ofta och störa..tycker det låter som det..ofta o mycket..man hinner knappt blinka innan den är där igen..kolla din fosfat..kör du med remover? Citera
johnsson_82 Postat 28 maj 2014 Författare Postat 28 maj 2014 Japp, jag kör med remover och fosfat är inte mätbart, 0 visar mitt saliferttestSent from my iPhone using Tapatalk Citera
hagbard Postat 29 maj 2014 Postat 29 maj 2014 Du kanske kan sätta i en liten streamer som riktas mot korallen..om den tål lite högre flöde? hinnan borde få svårare då Citera
johnsson_82 Postat 3 juni 2014 Författare Postat 3 juni 2014 Ska se om jag kan få till det.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.