Matthias_H Postat 1 juni 2014 Postat 1 juni 2014 Hej jag har gjort en avrinningsbox till mitt akvarium och jag limmade avrinningskammarna 1 cm under vatten ytan och undrar om de är fel ? Boxen är 30 cm bred och 16,5 djup ?undrar om det kan funka eller måste jag sänka kammarna mer ? Citera
Romland Postat 1 juni 2014 Postat 1 juni 2014 vattennivån kommer gå ungefär 5-7 mm upp på kammarna, men det beror ju på hur kraftig returpump du har. jag har 3000 liter och min vattennivå är ungerfär 5 mm upp på kammarna Citera
Matthias_H Postat 1 juni 2014 Författare Postat 1 juni 2014 vattennivån kommer gå ungefär 5-7 mm upp på kammarna, men det beror ju på hur kraftig returpump du har. jag har 3000 liter och min vattennivå är ungerfär 5 mm upp på kammarnaJag har också en pump på 3000 liter i timmen. Så du tror inte jag gjort bort mig ? Citera
Romland Postat 1 juni 2014 Postat 1 juni 2014 det som spelar roll är hur högt du vill ha vattennivån. jag har nog 1-2 cm över kammarna (har inte karet framför mig nu^^) känns bra att ha lite spelmån om något skulle slamma igen ytavrinningen eller om du har stora vågor i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.