akutmottagning Postat 8 juli 2014 Dela Postat 8 juli 2014 Ska köpa ca reaktor min totala vatten volym är ca 1200lFörbrukar nu 350ml balling vätska kör "balanserad 288g calsium clorid på 4l vatten)Grotech hcr 110 till 2000l karGrotech hcr 150 till 4500l karVilken ska man köpa? För nackdelar med en för stor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chelmon Postat 8 juli 2014 Dela Postat 8 juli 2014 Hej har nu lagt ner mitt 1400 saltvatten,använde en grotech 110 å d funkade bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 8 juli 2014 Författare Dela Postat 8 juli 2014 Okej hur hårt belastat va ditt kar med sps och va den lätt att få och funka? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 9 juli 2014 Författare Dela Postat 9 juli 2014 Fått 2 olika besked nu.Blir änu mer kluven. Skummar nästan aalla trådar om reaktorer verkar som alla kör balling. Frågan är om man ska satsa på stor eller lagom reaktor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 15 juli 2014 Författare Dela Postat 15 juli 2014 (ändrat) Vad kan vara nackdelen med att ta den större modellen till 4500l akvarium?Ska klicka köp och velar mella en till 2000l och en till 4500lMed andra ord är det bara bortkastade pengar att köpa den stora? Mitt kar ca 1200l Ändrat 15 juli 2014 av akutmottagning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 16 juli 2014 Författare Dela Postat 16 juli 2014 Blev 110 enda skillnaden va att man fick fylla media oftare samt blev lättare att ställa en en lagom stor reaktor och att slippa ytterligare fritt co2 kommer ut i karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 16 juli 2014 Författare Dela Postat 16 juli 2014 Oj blev fel blev en 150 för att inte behöva fylla på media lika ofta och va lättare att få stabilt värde om man inte behöver pressa den lika hårt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Emil_kba Postat 14 september 2014 Dela Postat 14 september 2014 Vilken reaktor blev det till slut? Är du nöjd såhär långt? Har du lite bilder? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 15 september 2014 Författare Dela Postat 15 september 2014 Köpte en150 hcrMycket nöjd med koncepter jag köpteTunze ph kontroll med utag till magnetventil.Tunze regulator6kg tub.Kör en maxijet 500 som matarpump stryper på utvattnet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.