Guest Gäst Postat 6 januari 2004 Postat 6 januari 2004 Nu efter många år med anemoner har även jag haft oturen med att en anemon fastnat i insuget på en pump (och dött). Det var efter jag gjorde om i akvariet som den börjadevandra runt, ochnu i morseupptäckte jag den sitta halvägs in i filterhuset påmin eheim 2252:a. Trodde inte det var möjligt att fastna där eftersom det är såmångasmåhål i filterhuset, men det var det visst. Så nu undrar jag hur man skall kunna undvika detta, någon som har något tips? __________________Mvh Nicklas Citera
Guest Gäst Postat 6 januari 2004 Postat 6 januari 2004 Tillverka en korg som sitter utanpå den andra korgen c:a 10 m.m mellanrum då kommer inte anemonen in, och kan inte sugas in heller.__________________Bengt Citera
Guest Gäst Postat 6 januari 2004 Postat 6 januari 2004 Använd en STOR filterpatron på insuget till pumpen, utan något filterhus.__________________~~~ Max Photo ~~~ Citera
Guest Gäst Postat 6 januari 2004 Postat 6 januari 2004 Hej, Nej, funkar tyvärr inte så bra, samlar på sig skit och kommer innebära att det bildas nitrit/nitrat.__________________Mvh Nicklas Citera
Guest Gäst Postat 6 januari 2004 Postat 6 januari 2004 man kan ha en filter patron det är ju bara att rengöra den typ varje vecka Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.