Sweet*Lou Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Hejhej. Har sett att jag har fullt av små vad jag tror ät plattmaskar, sitter en jäkla massa på bara mina lila/blå skivor vad jag kan se. Nån som vet vad det är för ohyra och hur jag blir av med dessa? Med vänlig hälsning, Robin Citera
Edward Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 javisst är det plattmaskar, det finns lite olika metoder för att bli av med dem. Det finns ett medel man kan använda sig av som heter Flatworm exit, vilket verkar ha fungerat bra för många. Vill man inte använda sig av medel så brukar en sixline wrasse kunna ta dessa, Det finns även en nakensnäcka som bara äter plattmask Chelidonura varians. Citera
krille 55 Postat 5 augusti 2014 Postat 5 augusti 2014 Jag hade en sten med lila skivor som va full av plattmaskar. tog ut den och doppade den i sötvatten en halv minut. Maskarna föll av direkt och har inte kommit tillbaka i karet Citera
Iceaxeon Postat 7 augusti 2014 Postat 7 augusti 2014 Jag hade massa sånna oxå. Försökte suga bort dem. flatworm exit men fick inget att funka. Samtidigt blev jag trött på mina glasrosor o köpte mig en lite filfisk han blev nog chocka över all mat o åt o åt sen när allt var slut då försvann maskarna oxå. Bra gjort men det kanske inte funkar överallt. Hade kanske tur. Men, jag har inga maskar. Mvh johnny Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.