Chondrolover Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 TjoKommer att komma hem lite ny belysning, idag kör jag med 2x24w T5 som sitter inbyggda i kåpan. Men är på gång 4x24w T5 + en kessil A150w deep ocean blue 20.000K. Finns det några lätta sps som skulle klara sig med detta ljus? Just ja, karet är 45 djupt. Mvh Peter Citera
Chondrolover Postat 6 augusti 2014 Författare Postat 6 augusti 2014 45 högt så klart, 83x45x35 (Bredd x höjd x djup) Citera
Blåbert Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 Du lär kumna ha de föesta SPS, men hur har du tänlt placera ljuset? Du får ju en sjuk hotspot med en 150w kessil någonstans! Citera
Blåbert Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 Se till att vara väldigt försiktig med hur mycket du öser på med den! Citera
Chondrolover Postat 6 augusti 2014 Författare Postat 6 augusti 2014 Håller på att klurar på placering, kommer ju att bli bra pilligt och tight med tanke på att karet bara är 35 djupt. Men A150'n kan jag till en början placera ganska högt över karet, blir väl massa spill ljus men det får man leva med Citera
Dykaren Postat 6 augusti 2014 Postat 6 augusti 2014 Montipora digitata tycker jag är en utmärkt nybörjar-SPS. Den är relativt tålig och kan växa bra i rätt så varierande miljöer. Citera
Chondrolover Postat 30 augusti 2014 Författare Postat 30 augusti 2014 Allt ljus är på plats nu, och då jag har relativt dålig koll på vilket ljus man ska ha tänkte jag höra om någon har en idé om vilka rör jag ska ha.För tillfället har jag:1 x Aqua Science Duo1 x Aqua Science Special1 x Aqua Science Blue1 x ATI Purple PlusÄr detta en bra kombo eller är det något rör jag borde byta ut?Kör enbart med LPS just nu men tanken är att prova på lite SPS senare, korallerna har bra färg och ser ut att må bra än så länge iaf.EDIT: Kessil A150W Deep Ocean Blue körs också, dock varsamt nu i början.Mvh Peter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.