odel68 Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Hej allihopa såg detta på en av mina koraller,har bilderna i en annan tråd också,men inga svar så jag testar här också är nyfiken på vad detta kan vara för ngt?Mvh Ola. Citera
Dykaren Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Vermetidhttp://reefkeeping.com/issues/2005-01/rs/index.php Citera
odel68 Postat 21 augusti 2014 Författare Postat 21 augusti 2014 Tack Hans ska läsa hela länken senare ska jobba nu men den verkar vara fredlig av lilla det jag läste ell? Med vänlig hälsning Ola Citera
Dykaren Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Hyfsat fredlig men rätt så störande och inte vacker att se på. De släpper ut långa slemiga trådar som fångar en massa skit. Det kan störa korallerna men är inte direkt farligt enligt min erfarenhet. De är rätt så lätta att få bort... ta en skruvmejsel eller dylikt och bänd/skrapa/krossa kalkröret så kommer du åt masken/sniglen innuti. Döda den och är det klart. De är inte som glasrosor som sprider sig om det blir små fragment kvar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.