Glasse Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Hej,Har lite problem med trådalger och en bladlik makroalg. Har läst om sjöborre (Diadema) och sjöhare (Dolabella). Är den ena effektivare än den andra, vad säger ni? Senaste mätvärdena:Sg 1.024 RefractometerpH 8,0 JBL NO2 0,05 SalifertNO3 2-5 SalifertPO4 0 SalifertKH 8,9 dKH SalifertMed vänlig hälsning, Anders Citera
Arannare Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Jag köpte en salarias och den gick över akvariet som en gräsklippare och åt upp trådalgerna som jag hade rikligt av. Makroalgerna vet jag däremot inte om de tar. Citera
odel68 Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Kanske skaffa ngn kirurg ,sjöharen väldigt effektiv men dör tyvärr oftast när algerna börjar ta slut går kanske stödmata med nori? mvh Ola. Citera
Glasse Postat 23 augusti 2014 Författare Postat 23 augusti 2014 Har en Salaria och en bicolour blennid, men de verkar mest intresserade av att rycka loss fragment av makroalgen utan att äta dem... Trådalgerna verkar de helt ointresserade av. Bifogar en bild på makroalgen: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.