sara s Postat 24 augusti 2014 Postat 24 augusti 2014 Vi tillverkade osmosvatten för första gången idag och nu undrar jag vad får överskottsvattnet för kvalité?Blir det ett sämre vatten än vad det var innan man körde igenom det?Slänger ni det eller använder det till annat? Citera
Stocken Postat 24 augusti 2014 Postat 24 augusti 2014 Jag låter mitt gå rakt i avloppet av ren lättja. Eftersom vattnet som går in är klart som dricksvatten tror jag inte vattnet som kommer ut som överskottsvattnet är av marginellt sämre kvalitet än det som gick in. Om man vill vara miljövänlig så kan man ju åtminstone använda det som blomvatten =) Citera
jacs Postat 25 augusti 2014 Postat 25 augusti 2014 Är ju vanligt vatten medan det som membranet släpper igenom kommer ur en slang och resten i andra. Har ni bra kvalitet så fungerar det utan RO också. Citera
sara s Postat 28 augusti 2014 Författare Postat 28 augusti 2014 Tack, det var väl mest att det kändes fel att slänga "rent" vatten, men då kan vi ta vattnet till stallet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.