Gå till innehåll

kan man använda dessa produkter?


hagbard

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

tja höll på med bikarbonat från ica för att hålla kh..orkade inte baka i ugn för att hålla ph också..inget konstigt men hittade detta pulver ph/kh + hos min lokala..billigt o enkelt..men kunde inte finna om det var någon hake att använda det till salt..står bara till sötvatten..antar att det är just bikarbonat + bakat i ugn vad det nu heter ..summan är ett stabilt kh och ph..doserar allt för hand..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland behöver det inte vara så komplicerat inom den här hobbyn :) Frekventa vattenbyten löste problem för mig, trots att jag blandar saltet med kranvatten. T.ex. räddade jag en döende euphyllia genom frekventa vattenbyten (tror jag). Förlorade ett tag huvud efter huvud och det ända jag gjorde var att ändra rutinen för vattenbyte. Troligtvis blev väl vattenvärdena och tillförseln av spårelement jämnare vilket gjorde vattenkemin stabilare. Men med ökad belastning verkar kraven på dosering av diverse preparat öka och det är rena djungeln tycker jag....

mvh ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

finns i handeln överallt..kalium på bilden köpte jag inte..hitta det i redseas coral coulors flaska B ..tanken bakom det hela är om man behöver något snabbt kanske man kan finna det man söker i sötvattenshyllorna..alla butiker är inte på topp när det gäller saltvattens tillbehör/kemi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...