hagbard Postat 2 september 2014 Postat 2 september 2014 kan inte finna det på deras hemsidor ang salt.vad tror ni? Citera
hagbard Postat 3 oktober 2014 Författare Postat 3 oktober 2014 Doserar pH/KH + noraq dagligen sen jag frågade..är nöjd Citera
Andreas_Lindholm Postat 3 oktober 2014 Postat 3 oktober 2014 Hagbard. Detta har jag missat helt. Berätta vad har hänt sedan du börjat dosera?mvh ante Citera
hagbard Postat 3 oktober 2014 Författare Postat 3 oktober 2014 tja höll på med bikarbonat från ica för att hålla kh..orkade inte baka i ugn för att hålla ph också..inget konstigt men hittade detta pulver ph/kh + hos min lokala..billigt o enkelt..men kunde inte finna om det var någon hake att använda det till salt..står bara till sötvatten..antar att det är just bikarbonat + bakat i ugn vad det nu heter ..summan är ett stabilt kh och ph..doserar allt för hand.. Citera
Andreas_Lindholm Postat 3 oktober 2014 Postat 3 oktober 2014 Ibland behöver det inte vara så komplicerat inom den här hobbyn Frekventa vattenbyten löste problem för mig, trots att jag blandar saltet med kranvatten. T.ex. räddade jag en döende euphyllia genom frekventa vattenbyten (tror jag). Förlorade ett tag huvud efter huvud och det ända jag gjorde var att ändra rutinen för vattenbyte. Troligtvis blev väl vattenvärdena och tillförseln av spårelement jämnare vilket gjorde vattenkemin stabilare. Men med ökad belastning verkar kraven på dosering av diverse preparat öka och det är rena djungeln tycker jag....mvh ante Citera
hagbard Postat 4 oktober 2014 Författare Postat 4 oktober 2014 finns i handeln överallt..kalium på bilden köpte jag inte..hitta det i redseas coral coulors flaska B ..tanken bakom det hela är om man behöver något snabbt kanske man kan finna det man söker i sötvattenshyllorna..alla butiker är inte på topp när det gäller saltvattens tillbehör/kemi Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.