Guest Gäst Postat 7 januari 2004 Postat 7 januari 2004 Är det någon som på senare tid har stött på en bra skummare (fabrikat, modell) för små (nano) akvarier.Jag har just startat ett kar ca:85L och kör för tillfället skummarensom är avsedd för det ett annat akvarie som skall startas upp senare i år.Så alla tips på små, bra skummare välkomnas.
Guest Gäst Postat 7 januari 2004 Postat 7 januari 2004 Jag har använt mig av sanders invändiga skummare. Funkar hyffsat. Men nu köpte jag en aquamedic turboflotor 750 som är en jätte som skummar upp till 400 literskar. Denna måste man då placera i sumpen efterssom den är stor och ful(deffinitivt inte gjord för nanokar). Jag har fått tips om att det finns en mindre aquamedic som heter midiflotor(?), denna verkar ha en mycket bra princip med två reaktorrör som gör att den är lika bra (?) som en dubbelt så hög skummare.
Guest Gäst Postat 7 januari 2004 Postat 7 januari 2004 Aqua medics Miniflotor borde passa bra i ett 85 liters. Jag har själv två stycken i ett 250L och de funkar riktigt bra faktiskt. Sen finns det midiflotor som är större än miniflotor. Jag rekomenderar miniflotor.
Guest Gäst Postat 7 januari 2004 Postat 7 januari 2004 Såg en miniskummare på Korallrevet i Södertälje för ca 2 år sedan.
Rekommenderade inlägg