Gå till innehåll

Min lilla söta krabba!


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

Tack ja han liftade tydligen med stenen som jag köpte med koraller på för på eller möjligen från PeterGG med tror det är Briareum (Gorgonia) en stor bit jag köpte av honom, den är liten och skulle lätt kunna gömma sej inne i en sådan:)

Han stannar här i alla fall och får bo kvar i karet för jag blev liksom störtkär i denna lilla krabat:D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den är verkligen häftig, gillar färgen och krabban är helt klart en favorit :) Jag har haft en helt vit krabba med lila/blå prickar som mönster. Den levde i ett eget akvarium på ca 200 liter. Kommer inte ihåg namnet men minns att den var nattaktiv och kutade runt nattetid, grävde sedan ned sig och så höll den på :) Intressanta djur hur som helst :) Har du sett din äta något?

mvh ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehehe, ja de är trevliga dessa krabbor, jag har sett den gå och plocka på stenarna när det är nästan mörkt i karet så den är nattaktiv på dagen kurar den i sin håla och jag vet ju var med :)

Undrar hur stor denna blir, den kanske håller sej liten skulle vilja veta vad det är för art med bara och jag skulle gärna vilja ha några till av dessa i karet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...