Frida.E Postat 28 september 2014 Postat 28 september 2014 Nybörjare på saltvatten och det myller av arter som finns därute . Haft karet igång i 1 vecka och följer allt med yttersta spänning! Jag har nu försökt söka mig till vad det är som växer på stenen men utan framgång, så nu frågar jag er erfarna medlemmar Citera
Stocken Postat 28 september 2014 Postat 28 september 2014 Ser ut som ett svampdjur. Eventuellt Aplysina cavernicola Citera
Frida.E Postat 28 september 2014 Författare Postat 28 september 2014 Sökte på ditt förslag och hamnade på en spansk sida, vad tror du om Clathrina clathrus?Spännande det här! Sp Citera
Stocken Postat 28 september 2014 Postat 28 september 2014 Ja skulle kunna vara den också att döma av bilden Citera
Andreas_Lindholm Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Hej! Välkommen till en fin hobby! Vilken häftig svamp både till form och färg Jag har några svampar själv som jag fick med levande sten. Dina svampar ser riktigt fina ut mvh ante Citera
Frida.E Postat 30 september 2014 Författare Postat 30 september 2014 Tack, det är verkligen spännande! Jag sitter redan och stirrar på smålivet fast jag inte stoppat i varken koraller eller fiskar än Har hittat en liten mussla, en snigel och några små sjöstjärnor plus rörmaskar. Väldigt roligt!!MVh Frida Citera
Andreas_Lindholm Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Jag sitter kvällstid då och då, lyser in i akv med en ficklampa när belysningen är släckt, ett helt annat liv i akvariet Fortfarande lika spännande med nya "upptäckter" mvh ante Citera
Peckoltia Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Samma här det är jättekul att sitta och titta med en ficklampa man hittar en massa invånare man inte ser på dagen:)Jag hade med svampar förut i ett litet kar men dom dog tyvärr:( Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.