Peckoltia Postat 3 oktober 2014 Postat 3 oktober 2014 Detta är mitt minsta kar och det är här det börjat växa koraller lite kul för inte har det dykt upp några sådana "av sej självt" i mitt 47 L:)Belysningen är 2 simpla ledlampor såna klipp-on och så finns det ett litet enkelt hang-on-filter med på ena sidan som knappt har något flöde att tala ommed filtersvamp i och lite makroalger thats it Här bor allehanda pyttesmå djur + några små Potamalpheops sp. Purple Zebra räkor som inte blir så stora bara ca 12-14 mm Citera
Pasaputte Postat 3 oktober 2014 Postat 3 oktober 2014 Kul ibland enkel kan bli bra med dessa alger kan du få mycket Copedos och senare kan men ha en mandaring fisk en mandrain fisk kan vara riktig fin jag vet kungsbacka har dem mandarin som äter frysta mysis Citera
Peckoltia Postat 3 oktober 2014 Författare Postat 3 oktober 2014 Ja det är kul när enkelt blir bra, fast det här karet är för litet för en Mandarinfisk men jag tycker väldigt mycket om dem,kanske jag kan ha en Mandarinfisk i Karlssons kar sen när det kommit igång ordentligt, vad tror du:)? Citera
Andreas_Lindholm Postat 5 oktober 2014 Postat 5 oktober 2014 Du detta var ju riktigt fint. Jag gillar macroalger men lyckas just förtillfället döda dem. Häftigt med ett litet specialakvarium. Hur har det gått med din fina krabba?mvh ante Citera
Peckoltia Postat 9 november 2014 Författare Postat 9 november 2014 Oj har visst missat den här, jo den lever allt ser den när det börjar skymma i karet men han bor inte i detta lilla kar:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.