Gå till innehåll

Pickos 320 + 100L Sump


Guest

Rekommenderade inlägg

Nu har man fått hem nya "gamla" karet

Ett gediget gammalt syrafast kar med stålbotten. La en glasskiva i botten på det Vart inte 100%igt tätt såg några luftbubblor men jag lurade den fan då jag smetat lim på hela bottendelen under skivan så ingen större fara på taket. Glaser är mest där för att ej sten mm skall skada limskiktet så saltvatten kommer i kontakt med stålet vilket ej hade varit spec lyckat.

Måtten på karet är L80 D80 H50 Sumpen standard 100L kar. Bifogar en snabb paint hur den är planerad.

Ljus kommer bli 2 50W multichip ev komplitering med 2 till om behov finnes.

Skummare BM Curve 5 planen är att den ej kommer behövas "ersättas" med refugium "dsb" samt ATS beroende på hur värdena ser ut "näring"

Pumpar retur 3000L/h kommer pumpa 2000 L/H är lite mycket med tanke på skummaren får se om jag drar ner den ytligare beror lite på skummaren.

Kommer köra med en overflow box med 2 25mm ner till sumpen.

Pumpar just nu 1st jeabo 25 wawemaker.

Djuren kommer troligen bli 4 H.Redi 4 H.zebra några Gobiodon okinawae ett par Synchiropus.Sp sedan får jag se vad man får fatt i som passar sjöhästarna.

Koraller Kommer bli ett mix rev med mycket hornkoraller lite sps mycket lps samt skivor mm

Lite städare kommer man ju behöva 20 tal snäckor några eremiter om dom sköter sig..

Kommer vara ganska öppet o luftig. Bild på karet kommer inom några dagar har lite fix att göra först.

post-7043-14468934652519_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...