Gå till innehåll

Lek utav mina clownfiskar


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Nu gäller det!!!!!smiley1.gif

Äntligen har jag allt på G. Clarkii ägg på en sten, grönvatten, rotatorer och artemia!

Hoppas att det blir nåt resultat nu första kläckningen och att man lyckas få clownynglen att överleva!

Tommy

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vid kl 24.00 nedkom nåt hundratal clarkii yngel. Full fart på dem just nu men vi får se hur de klarar de första 3 dagarna!

Just nu kl 00.55 håller jag på att fylla på grönvatten och rotatorer till deras akvarium.

Det blir nog en sen kväll i kväll!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grönvatten är såvidt jag vet vatten med phytoplankton,det blir grönt när det är planktonen har förökat sig tillräckligt.

Vad när du phytona med Norberg? Någon sorts växtgödning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ger algerna en näringslösning , tyvärr vet jag inte riktigt vad den innehåller. jag har fått en flaska koncentrat som jag tillför i förhållande till mängden vatten inte mängden alger.Näringslösning finns att köpa, men den jag har är hemmablandad!

Andreas! Rotatorer är en sorts små hjuldjur tror jag de heter på svenska.Hjuldjur finns överallt, men de som kallas rotatorer är en viss sort som i storlek passar för yngel. Rotatorerna är också anpassade för att leva i saltvatten!

Nu är det dag åtta och jag har börjat att ge dem artemia, Tyvärr har de decimerats kraftigt men det får man ta som läropeng! Nu har jag 11 st kvar som äter bra och har vuxit ganska mycket, ungefär fördubblat sin längd. Jag hoppas att de skall färga ut vilken dag som hellst nu då kan några till kanske stryka med.

Jag har haft problem med mina rotatorer, kultiren kraschade så jag har tyvärr inte hafft tillräckligt med mat åt dem tror jag!

Fortsättning följer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp det var den lilla kullen av Clarkii. Jag har varit borta en sväng på lördagen med familjen och när jag kom hem så körde de sista ynglen piruetter i akvariet. Jag vet inte vad som har hänt för de var ganska välnärda, de kanske klarar sig men mina förhoppningar är små. jag får ta nya tag efter semestern. Men det har varit mycket lärorikt att prova på och det har definitivt gett mig blodad tand. Jag skall förbereda bättre odlings plats för mina yngel istället för att ha dem vid sumpen under akvariet!

Allt gott

Tommy

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...