Gå till innehåll

Saltvattensakvarium nybörjare


snällhäst

Rekommenderade inlägg

Jag är seriöst intresserad av att starta upp ett saltvattensakvarium och undrar vad jag ska tänka på och vad som ska inhandlas. Förstår att det kräver mycket tålamod, tid och skötsel men är som sagt seriös och kan tänka mig att viga stor del av min tid till detta. Tacksam för tips och råd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är seriöst intresserad av att starta upp ett saltvattensakvarium och undrar vad jag ska tänka på och vad som ska inhandlas. Förstår att det kräver mycket tålamod, tid och skötsel men är som sagt seriös och kan tänka mig att viga stor del av min tid till detta. Tacksam för tips och råd.

Kanske något plug and play system kunde passa? typ red sea? oavsett system annars är att tänka låg belastning alltså ta det lugnt med fisk. man kommer en bit på vägen då

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej o välkommen till denna fantastiska hobby. nya saltisar är alltid kul och när det är damer blir det ännu trevligare för som det sägs i låttexten "this is a mans World"- ni behövs för att skapa lite jämnvikt här på guiden. Som Hagbard sa så är ett färdigt system att börja med inte helt fel. då får man grejer som man vet funkar tillsammans och allt man behöver finns med. köpa begagnat som är igång så man ser hur och att allt fungerar när man köper är ju bra om det går. Jag började min saltbana med ett RSM 130. det funkade jättebra men det finns andra också. beror på hur stort man vill ha. Lycka till och fråga på, det är inte farligt. vi har alla varit nybörjare nån gång

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...