Gå till innehåll

nybörjare, vilka fiskar?


Hella42

Rekommenderade inlägg

Torped gobys är roliga, synliga hela dagen, på natten gräver de ur sanden under ls som skydd. Väldigt enkla äter allt.

Kardinal fiskar är också lättskötta, finns vanliga svartvita eller de som jag föredrar är pyjamas varianten.

tack för snabbt svar! ska genast kika på dom, går dom ihop med clowner?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:W: roligt med nytt folk här finns många fina fiskar att välja mellan svårt att se ut ngn åt dig.Men en algätare kan vara bra att ha också mvh Ola. PS här en länk du kan kolla lite fisk på. http://se.reeflex.net/kategorie/5.html

Tack ola! :) ja fy detta var verkligen konstiga namn hit och dit..tyckte sötvattens namnen var grekiskan, men detta är nog värre:), men kul, lär mig lite åt gången... stimfiskar, tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De går ihop med clowner, eldsjärts gobysar är same same, endast kulör som skiljer åt vad jag vet.

Som Ola skrev är algätare bra att ha, jag har provat med Sinularia, men haft svårt att få den att ta någon annan föda än det som växer på stenen och vilket i slutändan har resulterat i en mager sak.

Numera så har jag sjöborre, som också är en rolig figur att titta på i månljuset när han far omkring.

Kirurg fiskarna är fina men blir ganska stora vilket inte passat i det karet jag har idag, men det blir i nästa(som kommer om tre veckor :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...