Gå till innehåll

Rockor i akvariet


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

En vän till mig har haft 1+2 blåprickiga, de två honorna hade han i många år, men de dog tyvärr när stockholm hade sitt årliga 3 dagars strömavbrott i västerort förra året. :-(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet så skall de ha stora simmutrymmen å bra med djupsand som de kan "gömma" sig i.

Matningen har jag hört är med mysis etc som lägger sig på botten å rockan kan suga upp det med munnen.

Simmutrymmerna vill de gärna ha då den kan ta en svängom efter en stunds liggande.

Klart intressant fisk men ja ett stort akvarium med mycket sandbotten é vad som krävs

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja man kan ju undra om akvarie storlek i en bock jag har rekomenderar dom 250L som minsta kar men det är nog i minsta laget. jag har sötvattens rockor och dom vill ha betydligt mer utrymme. någon som har någon aning om hur stora dom blir jag har aldrig sett någon större än 25cm i diameter.Jag litar inte riktigt på uppjifter i böcker för dom uppjifter som fins om sötvattens rockor stämer inte.Jag är ruskigt sugen att sätta upp ett kar med salt rockor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag hittar när jag kollar runt lite så verkar den minsta storleken för den minst krävande rockan vara 150gallons, dvs runt 550L om jag minns rätt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...