Sandrah Postat 15 december 2014 Postat 15 december 2014 Helt plötsligt har vi fått röda trådliknande alger på hela sanden dem kom över en natt. Vad beror det på? Dem kom i samband med att vi skaffade en stjärna, en zoanthus korall och två nya fiskar. Vi har bara haft akvariet i ca 1 månad kanske 5 veckor så hör detta till uppstarten? Vår stjärna var på god väg att vända bort all den gröna algen och plötsligt dök detta upp! Citera
Axxe Postat 15 december 2014 Postat 15 december 2014 Väldigt misstänkt cyano. Finns massor av trådar och metoder för att bli av med, inte haft själv så kan inte komma med tips. Citera
krille 55 Postat 15 december 2014 Postat 15 december 2014 ser ut som cyano som lagt sej på dom andra algerna tycker jag Citera
krille 55 Postat 15 december 2014 Postat 15 december 2014 ett av hobbyns mysterium. finns lika många teorier som akvarister. En del bättre är andra. Nån med mer kunskap än jag får gå in o svara på den frågan Citera
Michael Postat 15 december 2014 Postat 15 december 2014 Jag drabbas av cyano när nitraten blir för låg. Det är ett samband mellan nitrat och fosfat. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.