Gå till innehåll

Egypten 14 feb - 21 feb


Silverkon

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på och åka ner och dyka en sväng i feb-mars

Det är från hotell till hotell hur bra det är precis vid hotellet men det finns rev överallt

.tyvärr har colona divers. Stängt i sharm

men det finns säkert andra bolag du kan åka ut med på snorkelsafari. För det tycker jag du skall göra kolla med resebolaget

för dom brukar veta vem du skall åka med.....för har man tur så finns de ju både mantra stora rockor och delfiner

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Sharm El Sheikh är ett av de bättre ställena du kan hitta om du vill ha lättillgänglig snorkling och dykning har varit där några gånger och kan jämföra med Dahab, Marsa Alm och Hurghada samt ett antal liveaboards. Lite beroende på var du bor har du kanonsnorkling direkt vid hotellstranden och mina favoriter ligger i Hadaba (The Cliff) där bland annat Ras Umm Sid med sina dykplatser ligger ett par fentag ut. Sen skall ni givevis ta en tur ut med båt endera till Ras Mohammed eller till Tiran Island eller båda. Jag var saltvattensakvarist (kanske blir det igen) och jag åkte ner till Egypten för första gången 2001 och sen var jag fast, dykcert 2003 och nu har jag gjort dryga 20 snorklings, dykresor och liveaboards. Tycker man om saltvattensakvarier så älskar man Röda Havet där har jag sett allt och lite till. Har du/ni frågor om livet i eller omkring Röda Havet så fråga på :-)

Jag håller också igång en tipssida på Facebook så välkommen dit leta bara efter Egyptentips :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...