Ripzone Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Har fått en röd aktie, slemmig tråd alg av något slag, tror jag, detta uppstod sakta för ca en vecka sedan och har nu förvärrats dem senaste fyra dagarna. för två dagar sedan gjorde jag vatten byte för att se om jag kunde få bukt på det hela men som idag har det tillkommit mycket mera. Värdena i karet är bra och balanserade. Måste tillägga att akvariet är nystartat för lite mer än 3 månader sedan så detta kanske är något vanligt eller åt skogen? Här kommer tre bilder.Vad tror ni? Citera
Axxe Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Cyano, finns massa trådar om hur man bäst blir av med det, mät vattenvärden först och läs igenom vilket scenario som passar din situation bäst, som hjälp finns allt från utkonkurrerande bakteriestammar, kemiska preparat och tips på korrigering av vattenvärden, ljus osv Citera
hagbard Postat 5 januari 2015 Postat 5 januari 2015 Ja ser ut som cyano..ett riktigt gissel innan man får balans i burken..låt den inte vara ifred någon längre tid..rota/böka på den med typ pinne el.dyl..Sen se till att du har bra cirkulation. Citera
Ripzone Postat 9 januari 2015 Författare Postat 9 januari 2015 Tack för tipsen och hjälpen. Hagbard, rekommenderar du någon bra Cirkulationspump? Jag har ett 140L kar och använder mig utav Cirkulationspump: Polario 7ML Turbin Pump Dual,det borde räcka eller vad anser du? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.