Gå till innehåll

Anchora - Vad händer?


MasterD

Rekommenderade inlägg

Haft den i 3 månader och den har vuxit och mått prima, idag har den dragit ihop sig och ut sticker det punkterade tentakler ser det ut som. Den är bara hälften så stor som den brukar vid normalt ljus men det är ingen förändring i färgerna på den.

Värdena i karet är ok, densamma som alltid, och inga förändringar gjorda.

Någon som har en aning vad som händer?

post-1434-14468935298727_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har ett antal euphyllia 3 olika sorter bla den du visar..vad menar du med punkterad? är det som är på toppen av bilden? att den typ skiter? eller gör sig av men zooxantheller som den inte behöver eller vad det nu är..har vart med om det annars..samma art kan vara uppumpad o se frisk ut på ena stenen..på den andra ihopdragande..och nån gån typ spytt ur sig div brunt slem...inbillar mig så länge tentaklerna är ute så är det inga problem..mår den dåligt eller för mycket belysningstid drar den in dom..det kan skilja mycket i storlek på en fullt utslagen/uppumpad och en ihopdragen..jag tror inte det är något fel på den..de ända ggr jag förlorat huvuden är när jag låtit de växt sig för stora o de skuggar vissa huvuden..En bra indikator är att ha flera..om inte alla mår dåligt så är det troligtvis inte något fel...o andra sidan är man ingen herting..men just euphyllia passar mig typ..får man inte denna korall att trivas är det något stort fel

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...